ANKARA (A.A) - İtalyan La Stampa gazetesinde çıkan habere göre Maryland Üniversitesinden bir grup bilim adamı Oftalmoloji Araştırma Derneğinin Florida`daki yıllık toplantısında sunumunu yaptıkları araştırmanın kafeinin göz merceğini olası zararlardan ve dolayısıyla da katarakttan koruyabileceğini gösterdiğini belirtti.
Fareler üzerinde yaptıkları araştırmada kafeinin kataraktın en önemli nedenlerinden biri olan reaktif oksijen türlerinin (ROS) zararlarına karşı koruyucu olduğunu gözlemleyen bilim adamları kahvenin bu etkisinin daha önce bilinmediğine dikkati çekti.
Uzmanlar her şeyin olduğu gibi kahvenin de ölçülü tüketilmesi gerektiğini de hatırlattı.